woensdag 27 mei 2015

Een pruik

Vandaag ben ik dan maar eens gaan informeren naar een pruik, de pruikenmaker had een halfuur vertraging, dat begon al goed.
Nog even naar de markt geweest en wat gaan shoppen, in de veritas pas ik een haarband, een mevrouw ziet me sukkelen en snelt me te hulp. Ze zet het ding goed op mijn hoofd, en geeft nog wat tips. Zou ze weten waar het over gaat? Alleszins neem ik het ding mee. Mijn eerste kale-hoofd to be aankoop.

De pruikenmaker had zoveel informatie, synthetische pruiken, pruiken met echt haar, alle namen van die modellen: Anastasia, musetta, blabla
Niet elk model was beschikbaar in elke kleur, en daar kwam nog eens bij dat ik blijkbaar een klein hoofd heb.
Nu zijn er een aantal pruiken vrijblijvend besteld om te passen.
Ik heb al wat prijzen meegekregen ook, ik heb besloten om voor echt haar te gaan en dat toont zich dan ook in de prijs, de langste pruik komt op 1700 euro.
Ik bel in de week naar mijn verzekering, die komen niet tussen. Enkel de mutualiteit geeft 180 euro terug. Wat ik ook maar een lachertje vind op zo een hoge prijs.

De week erop sta ik er weer,
Ik paste alle pruiken die toegekomen waren, de langste en duurste pruik werd al meteen geschrapt.
Zo lelijk en vals.
De andere pruiken waren ook niet echt geweldig, en heel de tijd maar uitleg krijgen over hoe de pruiken gemaakt zijn enz... Oef, de pruikenmeneer is vermoeiend.
Plots loopt hij weg en komt daarna terug met een pruik uit zijn stockvoorraad. Ze past! En mits dat de snit wat wordt bijgewerkt (wat we pas doen eenmaal mijn haar weg is) valt ze heel goed mee. Ze sluit ook aan bij mijn natuurlijke blonde haarkleur.
Omdat ze in stock ligt en al wat ouder is kost ze 'slechts' 1200 euro.  Een hap uit mijn spaarrekening maar ik hou mezelf voor dat ik blij ga zijn dat ik dit heb gedaan. Nu heb ik iets om op terug te vallen.
Ik mag ze meteen mee naar huis nemen en ik doe ze thuisgekomen nog eens aan, ik kam het ding en bewerk het model al een beetje, ik trek wat foto's en stuur ze door naar mijn vrienden en mama. Ze vinden het allemaal een goede keuze.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten