vrijdag 18 december 2015

Bestralingen

Sinds 2 weken ben ik bezig met de bestralingen. Ik heb nu al 9 fracties van de 33 achter de rug. Als alles volgens schema verloopt ben ik er in de week van 26 januari vanaf. 
Ik vind dat het heel vlot gaat, elke dag sta ik op om 7u om om 8u, als eerste, onder het toestel te gaan liggen. 
Het duurt telkens maar een 10 tal minuten en ik voel er niks van. 
De eerste keer was een beetje gek, ik moest namelijk op mijn eigen werkomgeving en tussen mijn eigen collega's opeens patiĆ«nt zijn. Gelukkig was het veel minder eng dan verwacht en gaat iedereen er goed mee om. 
Ik word vanuit 3 verschillende hoeken bestraald, het toestel maakt een soort piepgeluid maar voorts is er niet veel aan. 
Ook het diep inademen wanneer het moet lukt vlot. 

Mijn borst begint misschien een heel klein beetje rood te worden, vooral in de buurt van het litteken. Dit zal zeker nog wel toenemen maar in welke mate dat kan niemand voorspellen. Ik smeer dagelijks Flamigel om mijn huid wat te helpen.

Dit aftellen is veel minder zwaar dan het aftellen van de chemo. Ik ben niet ziek, ik herstel zelfs nog dagelijks van de chemo. (Haaaaaaar!) 
En iedereen weet, ik kan niet wachten om weer te gaan werken en om weer een normaler leven te leiden. 
2016 wordt hopelijk wel mijn jaar! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten