woensdag 10 juni 2015

Vijfde chemo 8 juni 2015 -uitgesteld-

Eergisteren moest ik normaal mijn vijfde chemo krijgen,
ik was zo blij dat het nummer 5 was en ik voelde me ook helemaal niet slecht. Maar eenmaal daar aangekomen duurde het enorm lang eer ik de dokter te zien kreeg. Ik was daar al om 10u en pas tegen 13.30u kwam een nieuwe assistente (alle dokters en assistenten zijn weer gewisseld) me vertellen dat mijn bloedwaarden te laag staan. Concreet wil dat dus zeggen dat de chemo niet mag toegediend worden en dat ik een week uitgesteld ben om zo mijn bloedwaarden de kans te geven terug op pijl te komen.
Misschien speelde het feit dat ik pas vorige week dinsdag geweest ben en dat ik toen 2 producten heb gekregen ook wel mee. Het was toch een kleine opdoffer, premedicatie genomen voor niets, poort aangeprikt voor niets.
Terug thuisgekomen voelde ik me zo moe, zouden dat mijn bloedwaarden zijn of was het misschien omdat ik even een mentaal knauwtje had gekregen. Ik heb de hele verdere namiddag geslapen.

De rest van de afgelopen week was ook niet spectaculair, ik heb me één dag echt slecht gevoeld.
Mijn neus heeft nog altijd de neiging om voor het minste wat te bloeden, mijn scheenbenen hebben ook een prachtig blauwplekkenpatroon, mijn tandvlees was wat gevoeliger, vooral na het eten van frietjes. Over eten gesproken, ik kan blijven eten... Waarschijnlijk door de dexamethasone. Gelukkig swingt er hier nog niets de pan uit want ik moet nog in mijn trouwkleed geraken over 10 dagen.
Mijn okselhaar valt uit, mijn hoofdhaar groeit nog wat willekeurig zodat ik een hoofd vol stoppels heb nu.

En dat terwijl ik dan gisteren examen had voor mijn banaba oncologie. Een opleiding waar ik al 2 jaren mee bezig ben en die ik bijna heb afgerond. Nu lijkt het af en toe alsof die opleiding mij een beetje ironisch uitlacht.  Veel gestudeerd had ik niet voor het examen maar ik besloot toch maar mijn kans te wagen. Ik denk dat het niet zo goed is gegaan... Maar dat kan me eigenlijk niet veel schelen. Morgen heb ik normaal nog een examen maar dat ga ik skippen.
Het onderwerp van mijn opdracht voor morgen was; mindfulness bij borstkanker.
Ik moet zeggen, als praktijkgerichte ervaringsdeskundige kan die mindfulness me even gestolen worden.

Deze week verwacht ik niet veel problemen, ik voel me fit en hou me bezig.
Ik hoop dat volgende maandag chemo nr 5 er in kan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten