maandag 29 juni 2015

Zevende chemo 29 juni 2015

Nummer 7 is een feit, mijn bloed was terug gestegen en dus mocht ik vandaag  twee producten krijgen. De dosis was wel iets lager, omdat mijn bloed zo snel reageert hebben ze hem wat minder straf gemaakt, mijn cocktail. Zo een dubbele chemodag is heel vermoeiend en saai. Gelukkig was mijn zus er en is K me komen ophalen. Ik was om 9.30 binnen en tegen 16u terug weg. Daarna thuis bekaf een dutje gedaan.
Het voelt als een mini aanslag op mijn lichaam, zware armen, benen, een zware maag. Ni weet ik al dat dat morgen een pak beter is. Ook K weet dat ik niets waard ben op de dag van de chemo en neemt dan gelukkig even het huishouden over. 
Vorige week was een redelijk goede week, natuurlijk een beetje moe van het trouwfeest. Af en toe ook wat somber, soms denk ik wat na over de situatie, hoe onmachtig ik me voel en hoe ik nu iets heel anders had gewild in mijn leven. Dan word ik boos en verdrietig maar dat moet ook. Eens een beetje uithuilen. Ik mis mijn haren ook. Ik heb nu een soort kuikendons van een halve centimeter op mijn hoofd staan. Lelijk! Ik heb wel mijn pruik maar ik vind het soms maar een oubollig geval en dan ben ik me heel bewust van mijn haar en alle blikken. En ik weet dat waarschijnlijk bijna niemand iets vermoed maar dat is een gedachte die heel moeilijk te overwinnen is. Zoals bijvoorbeeld donderdag. 
Donderdag zijn we naar Rock Werchter geweest, heel fijn en goed gegeten (de würst made by Jeroen Meus onder andere, we hebben hem ook gezien. Jeroen, niet Jeroen zijn worst) maar heel de dag heb ik naar al dat mooi haar rond me gekeken. Als ik terug haar heb zweer ik dat ik nooit meer ga klagen dat ik een bad hairday heb!
Verder heb ik sinds enkele dagen last van opvliegers, vapeurs dus. En dat is niet omdat buiten de zon schijnt maar blijkbaar omdat mijn lichaam in een soort menopauze aan het geraken is. Mijn eitjes willen rust. Toch wel een vervelend fenomeen dat zich voornamelijk 's avonds en 's nachts manifesteert. Gelukkig hebben we net een ventilator gekocht, voor de komende hittegolf en voor mijn vapeurs. 
Hopelijk een goede week de komende week, dat de warmte en de bijwerkingen maar wat mogen meevallen. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten