dinsdag 2 juni 2015

Vierde chemo 2 juni 2015

Vandaag de vierde chemo gekregen (taxol en carboplatinum). Het was een dubbele zitting.
Eerst ging ik langs de echo alwaar ze een clipje hebben geplaatst. Dat was nog wel een hele onderneming, de naald geraakte maar niet tot in het bolletje omdat het weefsel zo vast is. Stevige borsten hè :) gelukkig was het plaatselijk verdoofd en heb ik er geen pijn van gehad.
Daarna ging ik even langs mijn werk om een kleine traktatie achter te laten want ik ben vandaag ook jarig.
Toen ik mijn kamer op de dagzaal binnen ging was deze versierd, dat hadden mijn super collega's gedaan, wat een leuke verrassing! Er lagen ook koekjes en er stond een fles kidibul!
Zo leuk dat iedereen aan me had gedacht.




Vorige week ging redelijk vlot, de enige last die ik had was wat zeurende pijn aan de kant waar de katheter zit en dit na het nogal hevig poetsen van de wc. 
Ik had ook een bloedneus en wat last van mijn tandvlees maar dit was op een dagje voorbij.
De dokter zei me daarnet dat dat normaal is omdat de chemo de slijmvliezen kwetsbaarder maakt.
Mijn bloedwaarden blijven mooi stabiel, op de echo zagen ze ook dat de tumor aan het krimpen is. 
Wat dus bewijst dat de therapie aanslaat. Tsjakkaa!

Ondertussen lijkt het alsof mijn haar los op mijn hoofd ligt en het voelt pijnlijk aan.
Voorlopig valt het andere haar ( onder mijn armen en daar beneden) nog niet uit. 
Maar dat vind ik het minste: gladde benen, gladde oksels! 

Deze week ga ik ook mijn hoofdhaar afscheren, het is irritant. 
Maar eerst uit eten voor mijn verjaardag, mét haar. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten