woensdag 27 mei 2015

De dagen na de eerste chemo.

Het is nu twee dagen geleden sinds mijn eerste sessie,
Gelukkig voel ik er niet veel van. Ik ben een beetje misselijk geweest, vooral 's nachts en vroeg in de ochtend. Ik word wakker doordat mijn poortkatheter nog pijn doet, ik kan nog niet op mijn rechterkant liggen, en ik droom gek. Flarden van dromen blijven hangen terwijl ik een nieuwe houding zoek. Dan is het weer te warm of net iets te koud. Er is ook een vage hoofdpijn.

Eigenlijk voelt het alsof ik heel de week een kater heb.

Gelukkig heb ik overdag oceanen van tijd om te rusten. Ik eet alles wanneer ik wil, maar ik kan wat moeilijker eten, mijn maag is zwaar en ik ben slap. Mijn gewicht keldert, ik weeg nog iets meer dan 53 kilo. Ik drink zoveel mogelijk en ik ben zo lui als ik zelf wil. Netflix heeft er een vaste klant bij en de katten zijn nog nooit zo blij en aanhankelijk geweest. Maar ik heb gisteren ook de keuken opgeruimd, een wasje gestreken en ik ben onder de douche gegaan. Ik kan mijn armen eindelijk terug wat gebruiken, al ben ik nog redelijk beperkt in mijn bewegingen, vooral met de kant waar ze de klieren hebben weggenomen, er begint zich een streng te vormen en dat trekt tegen. Ik probeer elke dag te stretchen zodat ik elke dag een stukje hoger kan met de arm.
Ik heb ook een afspraak gemaakt voor een pruik, zaterdag om 11u30.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten