woensdag 27 mei 2015

Statusgesprek


donderdag ging ik op gesprek om alle resultaten van de onderzoeken en het behandelingsplan te bespreken. Na meer dan een uur wachten mag ik eindelijk binnen.

Ik zie de prof vanop mijn afdeling, ik zie de chemotherapeut en de chirurgen.
Voorlopig sta ik er goed voor, er zijn geen uitzaaiingen gevonden, alle onderzoeken zagen er goed uit. Behalve dan dat de tumor triple negatief is, waardoor de behandelingsopties wel beperkter zijn. Langs een kant ben ik ook wel blij dat de tumor niet hormoongevoelig is, er zal geen hormoontherapie aan te pas komen die wel 10 jaar kan duren.
Er wordt voorgesteld om neo-adjuvante chemotherapie op te starten, dit wil zeggen, chemo voor een operatie.
In mijn geval zijn daar een paar goede indicaties voor:
-We kunnen in real time opvolgen of de therapie aanslaat, de tumor zou moeten krimpen en dat kan ik dan zelf voelen. Wanneer de tumor er eerst uitgaat zouden we nooit weten of hij goed reageert.
- Het letsel is iets te groot om in zijn geheel mooi borstsparend weg te nemen, wanneer de tumor weggekrompen is zal het resultaat na een operatie mooier zijn.
- We weten nog niet of ik een mutatie heb, indien dit zo is zal borstsparend geen optie zijn. Er wordt bloed genomen en de genetische test wordt in sneltraject gezet

Er wordt een operatie gepland op 4 mei om een poortkatheter te plaatsen en om een sentinelprocedure uit te voeren. Zo gaan we weten of er aangetaste lymfeklieren zijn.
11 mei starten we met chemo.

.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten